ADVENT — FRA HØYDEPUNKT TIL HØYDEPUNKT

Det nærmer seg advent, og vi går inn i en tid med mye fest og glede for store og små. Her er fire høydepunkt å glede seg til: Felles storsamling på Folkehøgskolen, julekonsert med Garness, Barnas dag og familiestorsamling i Meland Aktiv.

Det har blitt en tradisjon å arrangere felles storsamling på Nordhordland Folkehøgskule. Første søndag i advent, 29. november, inviterer vi (IMF-Frekhaug, DNK-Meland og Norkirken Nordhordland) til storsamling kl. 11:00. Lovsang, tale, forbønn og nattverd. Eget opplegg for barna. Ta med mat og drikke til kirkekaffen. NB!

Lørdag 5. desember har du muligheten til å få med deg GARNESS julekonsert i Johanneskirken i Bergen. Da kommer “våre egne” artister, med sitt faste band, til Vestlandets hovedstad, og deler med oss av julens kjente og mer ukjente julesanger. Dette er eneste konserten i Bergensområdet dette året. Så benytt muligheten til en sjelden jule-musikalsk opplevelse! (Mer info nederst på siden)

Lørdag 12. desember er det duket for Norkirkens godhetsdag for barn og familier i Nordhordland. BARNAS DAG har blitt en årviss“advents-hit” for barn i alderen 4 — 11 år. Hele formiddagen blir det aktiviteter, matservering, juleverksted og adventstund i Meland Aktiv. Følg med på oppslag om detaljer.

Søndag 13. desember samles vi til familiestorsamling i Meland Aktiv kl. 11:00. Vi tenner adventslys, synger glade sanger, deler Guds ord og ber sammen. Arne Johan Sæle holder andakt. Ta med rikelig av kaffe, te og kaffemat! her blir det adventsfest og glede!