HØSTPLAN FOR NORKIRKEN

Så er vi i gang med høstsemesteret i Norkirken. Det ble en flott start, med familiestorsamling i Meland Aktiv 14. august. Mariann talte om hvor viktig mat er for kroppen, og overførte bildet til det åndelige livet: Daglig bibellesing og fellesskap med Jesus er livsviktig for god åndelig helse! “Mennesket lever ikke av brød alene, men av hvert ord som kommer fra Guds munn.” (Matt. 4, 4)

I løpet av talen fikk alle en smakebit på alle ingredienser; litt brød, en karamell og et mannakorn fra Bibelen. (Matt. 4, 4) Vi fikk også en matematikkoppgave: Hvor mye tid i uken bruker vi på å spise, dersom vi spiser 4 ganger per dag, og vi bruker 20 minutter per måltid? Og hvor mye tid bruker vi på daglig bibellesing og bønn?

Det ble litt “å tygge på for både store og små”, og herved er utfordringen gitt: Bruk tid på åndelig mat også! Vi gleder oss til storsamlinger og cellegrupper denne høsten, der tema er “GI MEG JESUS!” Vi samles til storsamlingeri Meland Aktiv, i Storstova på folkehøgskolen og på Frekhaug bedehus. Vi skal også prøve “huskirker” i hjemmene. Dette skjer 2. søndag i advent.

Følg med på kalenderen under “Det skjer” i venstre marg på hjemmesiden. Her finner tid og sted for samlinger i Norkirken. Velkommen til samlinger! Og GODT HØSTSEMESTER!