MYE Å GLEDE SEG OVER!

Norkirken Nordhordland avholdt sitt årsmøte 16 februar. Ny prosjektstilling, nye folk i hovedstyret og god økonomi forteller at vi  i Norkirken Nordhordland har mye å glede oss over.
Årsmøtet startet, tradisjonen tro, med middag. Det er alltid koselig å ha litt tid til den uformelle praten rundt bordet med et godt måltid. Det bygger fellesskap!
Pastor Arve Reigstad satte oss deretter på sporet med å forkynne om giverglede, takknemlighet og glede i tjenesten, utfra 2. Kor. 8 og 9

INGELIN REIGSTAD NORHEIM I NYOPPRETTET PROSJEKTSTILLING
Årsmøtet vedtok å ansette Ingelin Reigstad Norheim i 30% prosjektstilling.
Ved siden av å være lovsangsleder får hun nå koordinering av G2-gudstjenestene som sitt ansvarsområde.

JAN OLAV ÅMDAL NY LEDER FOR HOVEDSTYRET
Hovedstyret har fått en ny sammensetning, og har valgt Jan Olav Åmdal til ny leder. Jan Olav har vært med i Norkirken Nordhordland siden oppstarten. Vi kjenner ham kanskje best bak spakene på lydmixeren, men i løpet av det siste året har han engasjert seg mye i ungdomsarbeidet og i G2 gudstjenestene, og han brenner for å skape gode fellesskap for ungdommene.  Han overtar ledervervet etter kona si, Elisabeth Eikrem Åmdal. Vi takker alle som går ut av hovedstyret for flott innsats, og ønsker alt godt og rik velsignelse til de nye.

EN SÆRLIG TAKK TIL GUNNAR HAUGE
På årsmøtet fikk vi også  en god gjennomgang av regnskapet for 2016. Dette er oppmuntrende lesing. Spesielt flott er det at vi sender videre et stort beløp til misjonsprosjekter. Gunnar Hauge har ført regnskapet for Norkirken Nordhordland i alle år siden oppstaren av menigheten i 2004. Han har også sittet i drifts-styret like lenge. Det er derfor forståelig at han dette året takket nei til gjenvalg. Vi er takknemlig for at han har gitt menigheten en ryddig og god økonomistyring i alle disse årene, og glad for at han vil fortsette å føre regnskapet for oss.