GUDSTJENESTE I HJEMMET

Her finner du vår hjemmegudstjeneste for søndag 22. mars — Maria budskapsdag. Lovsang v/Ingelin Reigstad Norheim. Tale ved Åshild Hørte Langøy.

Her finner du et forslag til ramme for samling i hjemmet med forslag til Bibel, bønn og samtale. Og gi en gave på VIPPS 🙂

BIBELORD.

Bibelen har svært mange vers om at vi ikke skal frykte, selv om omstendighetene og situasjonen rundt oss sier det motsatte. Start derfor med å dele ord fra Bibelen som handler om dette. Her er ett ord som kan deles: «Frykt ikke, for jeg er med deg, vær ikke redd, for jeg er din Gud! Jeg gjør deg sterk og hjelper deg og holder deg oppe med min rettferds høyre hånd.» (Jes 41:10)

LOVSANG.

Lovsang fra Norkirken: Se og hør på vår lovsangsleder, Ingelin Reigstad Norheim,  på videolenken her:

Har du gitar, piano eller andre instrumenter så er det bare å lovsynge som du vil. Eller bruk Spotify, Apple Music eller YouTube.

Tips: Søk opp IMI Kirken «I Guds nærvær» Lytt til: Kom Hellig Ånd og Lov Herren, min sjel.

BØNN:

Be sammen som familie. Med barna kan dere si en setning hver eller en av foreldrene kan lede i bønn.

Gi tid for å be sammen for mennesker som på en særlig måte er berørt av denne situasjonen, slik som de som vil være i fare ved en smitte av Korona, eller de som nå opplever at arbeidsplasser og økonomi rystes.

Be også for myndighetene våre. Vi oppfordrer til å bruke Salme 91 som et utgangspunkt for å be for Norge og verden i denne tiden.

Her er noen flere bønneforslag (gjerne for de voksne) fra bønneteamet i menigheten:

Takk for

• At Herren er hellig, god og nådig.
  • At han ser hvert menneske på jord.

Be for:

• Alle som i disse dagerer urolige for egen og andres helse, jobb, utdanning og fremtid.
  • Familier som sliter ekstra i denne tida.
  • De som kjenner på ensomhet, og de som er syke.
  • Oss alle, at vi søker Herren og finner håp, fred og trøst hos Ham.
  • At vi får se hva vi skal bruke vår tid og våre krefter på i tiden som kommer.
  • Konge, storting, regjering og lokale styresmakter; for gode og riktige beslutninger.
  • Ansatte og ledere i menigheten vår, og alle som har lederansvar i menigheter og forsamlinger i regionen vår, at de må få visdom til å lede folket på en god måte.
  • Familien Haaland som har kommet hjem fra Bangladesh.

Be om:

• At koronaviruset trekker seg fort tilbake.
  • At folk på jorden må få øynene opp for de virkelige verdier, slik at verden kan bli bedre etter at viruset er borte enn det var før det kom.
  • At evangeliet må bli forkynt over hele jorden.

UNDERVISNING:

Tale v/Åshild Hørte Langøy: (Lovsang og tale på samme lenke.)

TAKKEGAVE — GI EN EKSTRA GOD GAVE TIL NORKIRKEN I DAG!

Ukens takkegave går til Norkirken Nordhordland og arbeidet vårt. Vi har en flott visjon om å: ære Gud og formidle hans kjærlighet. Dette arbeider vi med gjennom gudstjenester, husfellesskap og Alphakurs der vi prøver å nå nye mennesker så flere kan bli frelst. Bruk Vipps-nummer 86146 Norkirken Nordhordland for å sende din gave. Takk for din gave til menigheten! (Du kan også bruke Norkirkens kontonummer: 3632.50.83195)

SAMTALE:

Bruk søndagens bibeltekster som utgangspunkt for samtale. (Maria budskapsdag)

Luk. 1, 26–38 / Jes. 7, 10–14 / Gal. 4, 4–7

Videre kan vi snakke sammen om hvordan vi kan hjelpe hverandre og andre i denne tida.

Hvem kan du ringe til,  for å snakke om hvordan de har det under denne krisen?
Hvem kan du oppmuntre med en melding?
Hvem kan du be for? Hvem trenger særlig beskyttende bønn?
Hva får du fra Gud til andre? Så lenge det er byggende og oppmuntrende, del gjerne ut elektronisk.
Hvem av de som er enslige og er i karantene kan vi gi ekstra støtte?

Følg med på sms, e‑post, norkirken-nh.no og på facebook om informasjon som kommer.

Lykke til, og Guds velsignelse over uken som ligger foran!